wyszukiwanie zaawansowane
» » » Przewody rozruchowe MMT A022 1206
Przewody rozruchowe MMT A022 1206
PolecamyNasz hit

Przewody rozruchowe MMT A022 1206

Dostępność: Dostępny

Czas wysyłki: 24 godziny

Koszt wysyłki: od 9,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 15,00 zł
InPost Paczkomaty24 - 9,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: MMT A022 1206

Stan magazynowy: 2 szt.

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: Gwarancja 12 miesięcy

Długaść całkowita: 6 m

Amper: 1200

Benzyna: TAK

Diesel: TAK

Cena: 180,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Porady
  • Recenzje produktu (0)
Przewody rozruchowe MT A022 1206
  1200A, dł. 6m



W przypadku problemów z rozruchem samochodu, najskuteczniejszym sposobem jest uruchomienie silnika za pomocą kabli rozruchowych łączących auto z drugim akumulatorem. Inwestując w przewody rozruchowe warto zaopatrzyć się w produkt wysokiej jakości, gdyż dobre kable będą nam służyły przez wiele lat. 

Przewody wykonane są z solidnych przewodów miedzianych, osłoniętych wysokiej jakości izolacją, odporną na temperaturę i warunki atmosferyczne. Przewody mają odpowiednią grubość, przystosowaną do maksymalnego natężenia prądu jaki mogą przewodzić. Solidne klamry zaciskowe są wygodne i mocne, dzięki czemu zapewniają  pewne połączenie i bezpieczeństwo. 

Wybierając odpowiednie kable warto wziąć pod uwagę ich długość. Długie przewody powodują większy opór, dlatego zalecane są jedynie do akumulatorów o dużej wydajności prądowej. Przed podłączeniem kabli rozruchowych należy bezwzględnie przestrzegać kolejność zaciskania przewodów na klemach akumulatora. 

Właściwe podłączenie przewodów rozruchowych

Podłączenie przewodów rozruchowych Podłączenie przewodów rozruchowychProces ten rozpoczynamy od podłączenia czerwonego kabla (plusowego) do plusa w samochodzie dawcy. Następnie czynność tę powtarzamy w pojeździe, który jest unieruchomiony . Musimy przy tym pamiętać, aby zacisnąć mocowania na możliwie największej powierzchni klem, tak aby uniknąć strat podczas ładowania.

W drugim etapie zabieramy się za podłączenie kabla minusowego (czarnego). Zaczynamy od akumulatora z którego będziemy pobierać prąd. I tutaj najważniejsza sprawa, nie podłączamy drugiego końca do minusa w baterii unieruchomionego pojazdu. Takie działanie może bowiem spowodować powstanie iskry, która zapali gazy wydzielające się z ładowanego akumulatora.

Zalecane jest podłączenie zacisku do masy pojazdu. Najlepiej do jakiegoś elementu metalowego pod maską, np. mocowania silnika lub bloku silnika. W każdym samochodzie musimy znaleźć takie bezpieczne miejsce. Należy też uważać, aby po drodze nie dotknąć końcówką kabla innych elementów, co może powodować zwarcie i uszkodzenie instalacji elektrycznej samochodu. Nie zaleca się także podłączenie minusa do karoserii unieruchomionego pojazdu, bo w ten sposób możemy zniszczyć lakier.

alt

Wszystko gotowe, można odpalać…

Po tym jak podłączymy odpowiednio przewody, uruchamiamy samochód „dawcy” i przez ok 5-15 min podładowujemy akumulator w aucie „biorcy”. Po podładowaniu wyłączamy samochód „dawcy” i teraz dopiero staramy cię uruchomić samochód „biorcy”. Powinien się uruchomić gdyż: 1. Jego akumulator został podładowany, 2. Dodatkowo ma podpięty pełny akumulator „dawcy”.

Po uruchomieniu silnika w aucie „biorcy” odpinamy kable w odwrotnej kolejności. Najpierw odpinamy minus od samochodu, który odpaliliśmy, później drugi koniec kabla od akumulatora „dawcy”. W tej samej kolejności demontujemy kabel czerwony. Zakładamy osłony akumulatorów i kończymy proces „reanimacji”.

Należy jednak pamiętać, że konieczność awaryjnego odpalania jest dla nas sygnałem, że coś niedobrego dzieje się z naszym akumulatorem, lub układem zasilania. Najlepiej po takiej przygodzie sprawdzić jaka była przyczyna rozładowania baterii, aby sytuacja się nie powtórzyła. Częste odpalania samochodu przewodami może bowiem zniszczyć akumulator i alternator.

Procedura ta – nieco dłuższa od zwyczajowej – (gdzie samochód „biorcy” uruchamiamy w momencie pracy silnika „dawcy”) zabezpieczy bardziej alternator i elektronikę pojazdu „dawcy” przed ewentualnym uszkodzeniem. Należy pamiętać, że nowoczesne samochody potrzebują dużo więcej prądu i mają bardziej skomplikowaną (co za tym idzie – bardziej podatną na awarię) elektronikę.

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Napisz recenzję

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
wdrożenie: reklamadlafirmy.com - strony internetowe poznan